سرخط خبرها

نشست «قرار همدلی» در مشهد برگزار شد

  • کد خبر: ۱۸۸۳۶۸
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۴
نشست «قرار همدلی» در مشهد برگزار شد
نخستین نشست مدیران ائمه جماعات و فعالان فرهنگی با عنوان «قرار همدلی» در مشهد برگزار شد.

«من سفارش می‌کنم که کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد را فراموش نکنید؛ البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد، اختلاف به وجود بیاید. نه! با همکاری بسیج، این کانون‌های فرهنگی- هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید. بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا میکند، فراهم کنید. مطالعه کنید. کتابهایی وجود دارد که میشود از این کتاب‌ها استفاده کرد. کتابهائی هست؛ بروید بپرسید، تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید، مسلح به سلاح معرفت و استدلال کنید، بعد به این کانون‌های فرهنگی- هنری بروید و پذیرای جوان‌ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید؛ با سماحت، با مدارا...»

به گزارش شهرآرانیوز، این بیانات مقام معظم رهبری در تاریخ ۱۹ مهرماه ۱۳۹۱ در جمع علما و روحانیون استان خراسان شمالی در مصلای بجنورد، روز ۱۹ مهرماه را به عنوان یکی از روز‌های مهم در تاریخ شکل گیری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، ماندگار کرده است. به همین منظور، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور، همه ساله برنامه‌هایی را ویژه این روز تدارک می‌بینند.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی نیز امشب در برنامه‌ای با عنوان «قرار همدلی» میزبان ۱۰۰ نفر از ائمه جماعات، مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان رضوی بود که دور هم جمع شده بودند تجربیات خود را در زمینه فعالیت‌های فرهنگی در مساجد به اشتراک بگذارند.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام «حسن افکار» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی به بیان نکاتی درباره ماموریت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد پرداخت.

در ادامه این برنامه، «عباس آرامیان» مدیر انجمن راویان فتح رضوی، «سید علی قربانی» مدیر کانون فرهنگی هنری منتظر القائم (عج)، «مسعود نکونام» مدیر کانون فرهنگی هنری فاتح، «دلارام» مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد حمزه سید الشهدا (ع) و «امیرحسین شیخی» برگزیده بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی در حوزه ادبیات فارسی، به نمایندگی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، به بیان دیدگاه‌ها و ارائه تجربیات خود در فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مسجد پرداختند. استفاده بهینه از امکانات موجود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری، توجه به نحوه رفتار با نوجوانان، اقتصاد کانون‌های فرهنگی هنری، هویت بخشی به نوجوانان و جوانان و تعریف کار و مسئولیت برای آنها، از جمله نکاتی بود که درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

در بخش پایانی این نشست نیز از پوستر رویداد نوجوان محور «هشتادیوم» رونمایی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->